Tuesday, March 15, 2011

for the 1st time in my life i got 0 marks...goshh!

semalam aku dapat paper take home quiz untuk subject public personnel administration...giler terkejut berok aku tyme madam bagi paper tuh...nak taw tak how many marks that i got..0 jer ok..zero aka sifar..what the fish, nazirah...kau reti jawab ke tak..kau mengarut hape dalam kertas tuh...ke kau mencarut hah sampai kan 1 marks pun kau xbleh dapat..ok..ok..ok..at least 0.5 ke..pun xdapat gak..nampak sangat lah kau maen hentam jer kan tyme wat take home quiz tuh...hurmmmm~

tyme paper tuh dalam genggaman aku..first sekali of coz aku tengok markah..n air mata aku bergenang...member kat sebelah dok tanye markah..aku malas ar nak sorok-sorok..aku dapat terok kan..so,aku pun tunjuk aku dapat 0 jer..and dye dapat 6 over 7..aku rase bodoh giler diri aku tyme tuh..dah macam aku ni xstudy langsung..pastu, mula ar mood aku jadik down kan..muke nak masam jer tyme madam ajar kat depan..cdih giler kot..aku rase sangat terok lah tyme tuh..xboleh nak bayangkan tahap ke 'terok' an aku tuh...

abes jer kelas..kol 7 ptg tuh..aku teros pegy jumpa madam kat depan..pastu, cam bese ar..ade gak budak-budak laki yang terhegeh-hegeh dok depan meja tuh..nk ampu-ampu madam..tyme-tyme nih la dorang nak sebok-sebok kat madam..syuhhh-syuhhh gi la balek weh...kate aku kat dorang..hehehe suka ati jer aku kan..pedulik hape aku..aku ade emergency case dari korg nye case nak ampu-ampu madam tuh..dengan perlahan aku kate kat madam.. 'madam, saya nak cakap something nih..boleh?" baek jer ayat aku kan ^__^

tu permulaan..meh kite dengo sambungan perbualan antara aku dengan madam semalam :

madam Z : yer nazirah..knape?

aku : saya nak citer pasal quiz saya ni..sebenarnye tyme nih madam, saya sangat serabut kepala otak..coz on that week saya kene lari-lari jage mak saye kat hospital, then, madam kan kate keje nih leh buat in pair, tapi saye kene wat sensorang coz tyme malam jer saya jarang ade kat uia, n saye taw org laen mesti susah nk pair ngan saya, dan lagy saye wat keje ni btol-btol last minute madam, 1hour b4 kene submit and the worse is saya copy paste jer sume jawapan saya dari notes madam,saya sangat serabut and xboleh berfikir tyme tuh madam,saya betol-betol mintak maaf madam ( suara dah berubah n air mata nak meleleh dah tyme tuh..tapi xmeleleh pun, bergenang jer kat mata huhuhu~)


madam Z : hurm nazirah.....(tyme nih madam dah peluk bahu aku, lagi larh wat aku nak menanges) laen kali awak jangan buat camni tau..kalau ade apa-apa problem..bagitau saya awal-awal..saya boleh paham and saya akan bagi awak extra time untuk submit menda nih..xpe lah..this tyme, saya bagi awak chance re-do take home quiz nih..by this friday, saya nak awak submit kt ofis saya..ok?

aku : ^________________________________________^ (lebar giler senyuman aku tyme tuh)..hehehe baek madam..terima kaseh sangat-sangat.. (yahooooo! madam bagi aku peluang untuk re do quiz tuh..aku epy sangat-sangat-sangat!)

pastu, aku pown balek bilek...teros telefon mak aku..mak aku kene tahan wad agy..diz tyme kat spital melaka plak..knape kat melaka plak? coz ari tu nenek aku bawak balek kampung untuk bawak mak aku berubat..xsampai sehari mak aku duduk sane, mak aku demam..and bile bawak g chek hospital..teros, mak aku kene tahan..ya, allah dugaan jer skarang  nih...xpe, aku kene kuat semangat..you are strong, nazirah!

ni perbualan aku ngan mak aku plak pas abes klas tuh semalam :

aku : assalamualaikum, mak..sehat? dah mkn? cmne ngan bengkak mak? doc cakap ape? mak demam2 agy? dah makan? spital bagi mkan ape? mak mkn abes x?

mak : irah, mak ok..dah makan..wan kau bawak bubur nasik kat mak tengah ari tadi..mak xdemam dah..bengkak mak pown dah surut cket-cket..tadi doc besar datang chek..dye cakap mak dah booleh keluar esok..

aku : wah! yeke mak..suke,suke,suke..bgus la tuh..kire nye doc xde cakap la pasal mak ade saket laen ker..yang terok-terok ker..? (nauzubillah lah kan) 

mak : xde..doc cakap sume ok..just yg arituh mak ade kasi tau pasal doc ckp hati mak besar cket dari orang normal yang laen..tapi doc xde plak cakap menda tuh terok ke hape..dye cakap pown cam menda  tuh bese-bese jer..hurmm, tah la, mak pown bukan paham sangat ape yg doc cakap..
,
aku : hehehe owh yeke..alhamdulillah, kalau xde ape-ape..hurm, mak, owang ade citer cdih nih..

mak : citer cedih? ape dye?

aku : orang dapat paper quiz tadi, pastu dapat markah 0..

mak : nape? camne leh dapat 0? kan mak dah kate study betol-betol..

aku : tu lah..orang memang xblaja pown..orang risau kat mak..xleh nk pk menda laen sgt..kpale otak ni dok ada mak jer..kalau study pown dok terbayang kat mak..mak sehat ke? dah makan ke?tapi orang dah mintak madam tolong, nak wat balek quiz tuh..madam bagi mak..(tyme cakap nih tersekat-sekat, sebab aku xmau mak taw yang aku tengah menanges.
mak : irah xpayah dok pk sangat pasal mak..mak ok jer..xyah risau pasal mak taw..mak nak irah belajar sungguh-sungguh..mak sehat jer kat cni..madam dah bg chance wat balek tuh..mak nak irah wat betol-betol taw..dah, xyah pk pasal mak..study tuh agy penting..ok?

aku : urmm..ok (dok tahan suara, takut denga bunyik cam orang menanges)
mak : irah? irah? irah nanges ker?

aku : hah? xde lah..mane ade (mak ni pown, agak-agak la tanye gitu..straight to the point kot..hehehe malu ler aku nak jawab..) mak, ok lah, owg nk g smyg mgrb..xsmyg agy nih..hehe mak jge diri lek lok taw..nnti orang kol agy eh..asemekom mak..



p/s : boifren boleh carik ganti, mak xde makne nye nak berganti-ganti..biar hilang pakwe, jangan hilang mak..
cukup-cukup lah aku dah xade abah agy..aku idop pown untuk mak..
irah sayang sangat kat mak!
i luv u very-very strong lah..!

to madam siti zainab : terima kaseh sebab percaya kan saya and bagi saya second chance..
i really appreciate it ^__^ sayang giler ah kat madam!

6 comments:

  1. hahaha mengong la mu nih aizati..

    any ways, i luv n mis u la babe! ;)

    ReplyDelete
  2. btw ko telah ditag oleh aku dlm cntest yg aku join.. hehe

    ReplyDelete
  3. fdg : hee~ thanks dear, aku ni pndai tayang gagah jer weh..hahaa

    p/s : aku xpaham ar contest tuh ;)xtaw nak tekan menda weh..hehe

    ReplyDelete
  4. naz... sbar ek... byk2 doa kt Allah...
    syes aku rindu gler kt ko....

    ReplyDelete